Followers

January 30, 2013

Minyak Kelapa Dara Treenea


Assalamualaikum dan Selamat Sejatera...
Jika anda pernah mencuba Minyak Kelapa Dara pasti anda tahu akan Khasiat Minyak Kelapa Dara yang hebat ini. Teruskan membaca sehingga akhir ya. :)
12 sebab kenapa anda perlu ambil minyak kelapa dara sebagai makanan tambahan untuk diri sendiri dan keluarga yang di ketahui Khasiat MinyakKelapa Dara sangat baik untuk kesihatan.
Sebab 1: Khasiat Minyak Kelapa Dara yang pertama, tiada lagi kulit kering dan mengelupas
Khasiat Minyak kelapa dara membantu mengelakkan kulit menjadi kering dan mengelupas. Hal ini juga melambatkan proses penuaan dan berkurangnya keanjalan kulit yang biasanya menjadi kendur seiring dengan usia. Minyak kelapa dara juga membantu dalam merawat pelbagai masalah kulit termasuk psoriasis, dermatitis, eksim dan lain-lain jangkitan kulit. Oleh kerana itu minyak kelapa dara bentuk bahan dasar berbagai perawatan tubuh produk-produk seperti sabun, lotion, krim, dll ia sangat bagus digunakan untuk rawatan kulit.
Sebab 2: Kulit sihat dan terjaga
Minyak kelapa dara amat baik untuk digunakan sebagai minyak urut dan pelembab kulit. Ia bertindak sebagai pelembab yang berkesan pada semua jenis kulit termasuk kulit kering. Manfaat minyak kelapa dara pada kulit adalah setanding dengan krim pelembab. Malah ia jauh lebih baik daripada krim pelembab kerana ia diserap kedalam kulit, tidak ada kesan samping pada kulit dengan penggunaan Minyak kelapa dara.
Sebab 3: Awet muda (Lambatkan penuaan)
Bagi mereka yang mementingkan awet muda, Minyak Kelapa Dara sesuai bagi mereka yang ingin menjaga kesihatan kulit. Minyak Kelapa Dara mampu menganjalkan kulit serta mengembalikan keremajaan kulit anda. Minyak Kelapa Dara juga melambatkan penuaan.
Sebab 4: Merawat masalah sembelit
Bagi mereka yang mempunyai masalah sukar untuk membuang air besar atau sembelit, Minyak Kelapa Dara mampu untuk melawaskan kencing serta membuang sisa toksin melalui pembuangan air besar. Minyak kelapa telah ditemui oleh ramai orang untuk menjadi bermanfaat untuk masalah pencernaan seperti sindrom usus terganggu, sembelit, dan senak. Minyak kelapa melawan bakteria yang tidak sihat dalam sistem penghadaman dan ia juga membantu dalam penyerapan nutrien dalam badan.


Sebab 5: Meningkatkan kadar metabolisma
Minyak Kelapa Dara juga boleh meningkatkan kadar metabolisme badan seseorang di mana kadar imunisasi badan kan meningkat serta mengurangkan kadar jangkitan virus seperti demam dan selesema.
Sebab 6: Menyembuhkan Tiroid
Minyak kelapa dara boleh membantu mereka yang mengalami masalah atau penyakit tiroid. Tidak kira penghidap hipertiroidisme atau hipotiroidisme. Minyak kelapa dara dapat meransang fungsi tiroid dan mempunyai pelbagai sifat antiseptik.
Sebab 7: Merawat luka dengan cepat
Apabila digunakan untuk luka dan kudis, minyak kelapa dara boleh mencegah jangkitan Staph lanjut. Satu kajian mendapati bahawa minyak kelapa dara adalah bermanfaat dalam rawatan dematitis atopik yang telah dijajah dengan Staphylococcus aureus.
Satu kajian ke atas tikus mendapati bahawa luka dirawat dengan menggunakan khasiat minyak kelapa dara sembuh lebih cepat dan menunjukkan kolagen yang tinggi merentas menghubungkan daripada kumpulan kawalan.
Sebab 8: Tubuh lebih bertenaga
Minyak Kelapa Dara juga boleh menyebabkan tubuh badan seseorang akan sentiasa bertenaga. Ianya juga menyebabkan sistem penghadaman sesorang mencapai tahap yang maksima di mana MKD mampu memusnahkan organisma perosak yang berada di dalam usus kecil dan besar seperti virus, bakteria, kulat serta juga cacing (protoza).
Sebab 9: Mengurangkan berat badan
Untuk mereka yang ingin mengurangkan berat badan yang berlebihan, Minyak Kelapa Dara mampu mengurangkan berat badan anda. Minyak Kelapa Dara mampu mengurangkan selera kita terhadap makanan apabila tubuh badan kita mencapai tahap penghadaman yang maksima. Berat badan akan menurun mengikut kesesuain tubuh badan seseorang.
Sebab 10: Kurangkan risiko sakit jantung & darah tinggi
Minyak Kelapa Dara juga mampu mengurangkan risiko penyakit jantung dan darah tinggi. Mengikut kajian Minyak Kelapa Dara mampu menghalang lemak dan plak dari terbentuk pada saluran pembuluh darah yang mana ianya disambungkan ke saluran injap utama jantung manusia.
Sebab 11: Rambut kekal sihat
Minyak kelapa juga boleh digunakan untuk meningkatkan kesihatan kulit kepala dan rambut anda. Salah satu cara ia membantu adalah dengan mengukuhkan helai dan mengurangkan kehilangan protein semasa membasuh. Cuba menggunakan sedikit minyak kelapa pada rambut anda memberus keluar kusut atau mengurut sedikit kecil pada minyak kelapa pada kulit kepala untuk sutera, kepala yang kuat, rambut.
Sebab 12: Cairkan kahak
Minyak Kelapa Dara boleh melegakan pernafasan yang tersumbat dengan mencairkan kahak serta membersihkan saluran pernafasan kita.
sila like Treenea VCOA Harga bagi 2 kotak Treenea VCOA RM75 FREE belanja poslaju.

No comments:

Post a Comment